Rejestracja eori – gdzie znaleźć pomoc?

Przedsiębiorcy prowadzący działalność biznesową na rynkach zagranicznych muszą wykonać wiele obowiązków formalnych, które są wymagane przez przepisy prawne. W przeciwnym wypadku należy liczyć się z wysokimi karami. Do obowiązków w tym zakresie należy na przykład rejestracja EORI. Co warto jeszcze wiedzieć na ten temat?

Rejestracja EORI – co to takiego?

EORI to akronim pochodzący od nazwy systemu, która jest następująca: Economic Operators’ Registration and Identification. Za pomocą tego numeru przedsiębiorcy prowadzący działalność na rynkach zagranicznych mogą komunikować się z organami celnymi znajdującymi się w krajach Unii Europejskiej.

Taki stan rzeczy oznacza, że numer rejestru EORI można w pewnym sensie porównać do NIP lub PESEL. Oznaczenie EORI ma unikalny charakter dla danego przedsiębiorcy. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku PSESEL oraz NIP, dany podmiot gospodarczy może posiadać wyłącznie jeden numer EORI.

Kto nadaje numer celny EORI?

Nadawaniem przedsiębiorcom numeru EORI zajmuje się w Polsce Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu. Do tej instytucji muszą zgłaszać się przedsiębiorcy, którzy:

  • siedzibę na terenie naszego kraju,
  • mają siedzibę na terenie kraju, który nie jest państwem członkowskim Unii Europejskiej, ale planuje rozpocząć działania objęte obowiązkiem celnym na terenie wspólnoty.

Gdzie się składa wniosek EORI?

Rejestracja o wniosek EORI jest dokonywana na portalu PUESC (PUESC – Platforma Usług Elektronicznych Służby Celnej). W przypadku awarii PUESC lub braku posiadania takiego konta przez danego przedsiębiorcę należy zgłosić się do najbliższego oddziału celnego, wykorzystując w tym celu formularz „WRP0001 Rejestracja danych firmy lub „WRP0002 Aktualizacja danych firmy”.

Rejestracja EORI – gdzie znaleźć pomoc?

Podczas rejestracji użyteczna może okazać się profesjonalna pomoc merytoryczna. Jest to ważne, ponieważ niewłaściwe działania w tym zakresie mogą skutkować dotkliwymi sankcjami finansowymi. Rejestracją EORI zajmuje się agencja celna, m.in. firma Sadmax. Zatrudnieni w niej pracownicy udzielają niezbędnego wsparcia, by przedsiębiorca mógł wywiązać się ze wszystkich obowiązków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous post Leczenie kanałowe pod mikroskopem – wszystko co musisz wiedzieć o tej formie leczenia
Next post Projektowanie i aranżacja wnętrz – dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów?